NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
KATASZTRÓFAVÉDELMI INTÉZET

Záróvizsga felkészítés a Katasztrófavédelmi Szakkollégium végzőseinek

A Katasztrófavédelmi Szakkollégium szervezésében május 20-án közel egész napos záróvizsga felkészítési online workshop keretében a katasztrófavédelmi műveleti és iparbiztonsági szakirányú végzős tisztjelöltjei a jelenléti vizsgákhoz elengedhetetlen legalapvetőbb ismereteket tekintették át a szakmai területek oktatóival. A felkészítésen résztvevők a tanórai felkészítéseken túlmutatva, a tudományos és szakmai eredményeket egymástól eltérő területeken hasonló eszközökkel vizsgálták.

A rendezvény keretében Dr. Ambrusz József tű. ezredes, a Katasztrófavédelmi Szakkollégium vezetője köszöntötte a jelenlévőket, majd Dr. Vass Gyula tű. ezredes, a Katasztrófavédelmi Intézet intézetvezetője példákkal is színesítve osztotta meg többéves, a katasztrófavédelem alapszak záróvizsgáival kapcsolatos tapasztalatait és az idei jelenléti záróvizsgákhoz szükséges legalapvetőbb követelményeket. Intézetvezető kiemelte, hogy az idei záróvizsgák és a szakdolgozatvédések biztonságosan megszervezhetők a szükséges védelmi intézkedések betartásával.

Intézetvezető előadását követően Dr. Nováky Mónika tű. alezredes, adjunktus a katasztrófavédelmi jog és igazgatás tantárgyhoz kapcsolódó legfontosabb követelményeit ismertette, majd a polgári védelmi szakismeretek körében Dr. Muhoray Árpád ny. pv. vezérőrnagy c. egyetemi tanár bemutatta a legfontosabb hazai és nemzetközi rendszertani vonatkozásokat.

Katasztrófa megelőzés 1-3. című tantárgy vonatkozásában Dr. Teknős László tű. százados, adjunktus tekintette át az egyes tételekhez kapcsolt legfontosabb ismérveket. Az ipari és közlekedési veszélyhelyzetek felszámolása című tantárgycsoport követelményeinek főbb jellemzőit Dr. Dobor József tű. alezredes, egyetemi docens és Horváth Hermina tű. őrnagy, tanársegéd ismertette. A katasztrófa elhárítás, beavatkozás rendszertani megközelítéséről Dr. Hesz József tű. ezredes, egyetemi docens tartott releváns előadást.

A hallgatói visszajelzések és a végzősök által feltett kérdések alapján az online rendezvény interaktív módon járult hozzá a kreatív tanuláshoz, a záróvizsgákra történő felkészüléshez.